Sprężarki powietrza śrubowe przewoźne HPA 340 - HPA 1000
Przewoźne sprężarki śrubowe Hertz typoszeregu HPA 340 - HPA 1000 stanowią idealny wybór dla budownictwa, górnictwa, prac ziemnych, przemysłu morskiego i wielu innych aplikacji.
Przewoźne sprężarki śrubowe Hertz typoszeregu HPA 340 - HPA 1000 stanowią idealny wybór dla budownictwa, górnictwa, prac ziemnych, przemysłu morskiego i wielu innych aplikacji.
Kompresory przewoźne HPA stanowią najnowszą koncepcję firmy Hertz, która ma za cel zapewnienie nadzwyczajnej wydajności sprężarek także w warunkach ekstremalnych. Silnik Kubota oraz stopień śrubowy kompresora kontrolowane są przez zapotrzebowanie na powietrze za pomocą metody napędu bezpośredniego, celem oszczędności paliwa, a w wyniku tego oszczędności kosztów eksploatacyjnych.
Model HPA 340 o wydajności 3,4 m3/min. F.A.D. przy 7 bar, jest zdolny do zasilania jednego dużej wielkości młotapneumatycznego. Z kolei model HPA 500 o wydajności 5.0 m3/min przy 7 bar. jest idealny dla dwóch młotów pneumatycznych.
PARAMETRY | ||||||
Model | Cisnienie | Wydajność | Głośność | Zbiornik | Olej | Przyłącza |
HPA | Bar | m3/min | dBA | paliwa L | L | powietrza |
HPA 340 | 7 | 3.4 | ≤ 98* / 68** | 50 | 12 | 2 x G3/4" |
- | - | |||||
- | - | |||||
HPA 500 | 7 | 5.0 | ≤ 98* / 68** | 85 | 12 | 1 x G1" + 2 x G3/4" |
10 | 4.1 | |||||
12 | 3.4 | |||||
HPA 640 | 7 | 6.4 | ≤ 98* / 68** | 125 | 20 | 1 x G1" + 2 x G3/4" |
- | - | |||||
- | - | |||||
HPA 1000 | 7 | 10.0 | ≤ 99* / 69** | 125 | 25 | 1 x G1/2" + 3 x G3/4" |
10 | 8.5 | |||||
12 | 7.5 | |||||
*Gwarantowany poziom ciśnienia akustycznego zgodnie z dyrektywą 2000/14/EU – ust. 2 | ||||||
** Powierzchniowy poziom ciśnienia akustycznego zgodnie z dyrektywą ISO 3744 (r = 10 m) | ||||||
WYMIARY | ||||||
Model | Opcja | Dł. | Szer. | Wys. | Waga BP* | Waga ZP* |
HPA | mm | mm | mm | kg | powietrza | |
HPA 340 | Na ramie | 1800 | 1150 | 1150 | 400 | 450 |
Z dyszlem prostym | 2800 | 1400 | 1400 | 450 | 500 | |
Z hamulcem, z regulowanym dyszlem | 2800 | 1400 | 1400 | - | - | |
HPA 500 | Na ramie | 1800 | 1150 | 1150 | 500 | 550 |
Z dyszlem prostym | 2800 | 1400 | 1400 | 600 | 650 | |
Z hamulcem, z regulowanym dyszlem | 2800 | 1400 | 1400 | - | - | |
HPA 640 | Na ramie | 2150 | 1190 | 1150 | 850 | 950 |
Z dyszlem prostym | 3200 | 1650 | 1600 | 950 | 1050 | |
Z hamulcem, z regulowanym dyszlem | 3200 | 1650 | 1500 | 1000 | 1100 | |
HPA 1000 | Na ramie | 2150 | 1190 | 1250 | 1050 | 1150 |
Z dyszlem prostym | 3200 | 1650 | 1700 | 1150 | 1250 | |
Z hamulcem, z regulowanym dyszlem | 3200 | 1650 | 1600 | 1200 | 1300 | |
*BP - bez paliwa; ZP - z paliwem | ||||||
DANE TECHNICZNE | ||||||
Model | Silnik | Ilość | Poziom | Obroty (rpm) | Moc | Olej L |
HPA | KUBOTA | cylindrów | emisji | praca / jałowy | kW | silnika |
HPA 340 | V1505-E3B | 4 | TIER 4 /EU3A | 3000/1300 | 26.2 | 6 |
HPA 500 | V1505-T-E3B | 4 | TIER 4 /EU3A | 3000/1300 | 33 | 6.7 |
HPA 640 | V2403-MT | 4 | TIER 4 /EU3A | 2700/1300 | 44 | 9.5 |
HPA 1000 | V3800-MT | 4 | TIER 3 /EU3A | 2600/1300 | 75 | 13.2 |
Kompresor HPA 340 napędzany jest przez silnik wysokoprężny KUBOTA V1505-E3B. Jest on 4-cylindrowy, chłodzony wodą, typu wolnossącego.
Model HPA 500 napędzany jest przez silnik wysokoprężny KUBOTA V1505-T E3B z turbodoładowaniem. Omawiane silniki spełniają wymagania EPA odnośnie emisji Interim Tier 4.
W modelu HPA 640 efektywna i wytrzymała śruba napędzana jest bezpośrednio przez silnik wysokoprężny KUBOTA V2403-MT. Omawiany 4-cylindrowy silnik chłodzony wodą, z turbodoładowaniem spełnia najwyższe w tej klasie wymagania przepisów EPA odnośnie emisji Interim Tier 4.
W modelu HPA 1000 efektywna i wytrzymała śruba napędzana jest bezpośrednio przez silnik wysokoprężny KUBOTA V3800-MT. Omawiany 4-cylindrowy silnik chłodzony wodą, z turbodoładowaniem spełnia wymagania przepisów EPA odnośnie emisji Interim Tier 3.
Poprzez napęd bezpośredni zostają wyeliminowane straty mocy występujące przy innych metodach transmisji energii. W ten sposób generowane zostaje powietrze o wyższym ciśnieniu w sposób oszczędniejszy, a także zmniejszone poziomy hałasu i wibracji.
PULPIT STEROWNICZY
Kompresory HPA 640-HPA 1000 posiadają bardzo ergonomiczny i bardzo prosty pulpit sterowniczy, obejmujący manometr, monitor poziomy paliwa oraz licznik czasu pracy.
System bezpieczeństwa kompresora zapewnia nie tylko bezpieczną pracę maszyny, lecz także silnika.
ZBIORNIK PALIWA
HPA 340 posiada specjalnie zaprojektowany kompozytowy zbiornik paliwa o pojemności 50 l. Jest to największapojemność zbiornika paliwa w tej kategorii sprężarek. Zapewnia do 7 godzin ciągłej pracy przy pełnym obciążeniu i 16 godzin przy częściowym obciążeniu. Model HPA 500 ze zbiornikiem 85 l, pozwala odpowiednio na pracę do 9 godzin pod pełnym obciążeniem i do 18 godzin przy częściowym obciążeniu.
Specjalny kompozytowy zbiornik paliwa o pojemności 125 l używany jest zarówno w modelu HPA 640, jak i w modelu HPA 1000.
Omawiane zbiorniki posiadają największą pojemność dla tej klasy kompresorów. W modelu HPA 640 zbiornik ten zapewnia 11 godzin pracy ciągłej przy pełnym obciążeniu oraz 21 godzin przy obciążeniu częściowym.
W modelu kompresora HPA 1000 zbiornik ten zapewnia 7 godzin pracy ciągłej przy pełnym obciążeniu oraz 16 godzin przy obciążeniu częściowym.